Geen dag is hetzelfde wanneer je met kinderen werkt. Dat maakt mijn werk ook zo leuk. De dagindeling is dan ook een globale indeling. Er zijn enkele momenten die dagelijks op hetzelfde tijdstip terugkomen, andere wijken soms wat af.
Dit is afhankelijk van verschillende factoren. Moeten we naar school om kinderen te brengen/halen? Zijn er baby’s? Wat willen de kinderen doen? Wat voor weer is het?
7.15 – 8.15 spelen
8.15 – 8.45 naar school
8.45 – 9.30 spelen
9.30 – 10.00 fruit moment
10.00 – 11.30 spelen
11.30 – 11.40 opruimen
11.40 – 12.15 naar school
12.15 – 13.15 lunchen
13.15-13.30 naar school
13.30 – 15.15 Naar bed (of spelen)
15.15 – 15.45 naar school
15.45 – 16.00 middag tussendoortje
16.00 – 18.00 spelen (en ophalen)
De kinderen die nog 2 of 3 slaapmomenten per dag hebben houden hun eigen ritme aan. Net als hun eetmomenten. Het is dan ook een bewuste keus dit niet in het dagritme te vermelden. Ik vind het belangrijk om zoveel als mogelijk het ritme van het kind (en thuis) te volgen.
Natuurlijk zijn er over de dag verdeeld momenten waarin ik de kinderen stimuleer in hun ontwikkeling en (educatieve) activiteiten aanbied. Dit verloopt door de dag heen en hierbij kijk ik naar wat het kind nodig heeft. Ik heb dan ook heel bewust geen vaste momenten waarop ik activiteiten aanbied.